- Hide menu

Show info

TAKK

Kunde
Kostkompagniet

Årstal
2007

Indretningskoncept til ny take-away kæde.

Bag udtrykket i T.a.k.k. ligger et ønske om at forene rene skandinaviske linier med livsglæde og varme. Tanken er at forene hardcore viden om kalorier med madglæde.

Der er benyttet tre karakteristiske designelementer, som er gennemgående i både den visuelle identitet og indretningen: Det olivengrønne træ, de mintgrønne køkkentern og det orangerøde logo.

Kostkompagniet ønskede, at T.a.k.k. skulle udstråle et “moderne ismejeri”. Det er opnået ved at holde butikken meget enkel og ren med hvide vægge, inventar af lakeret asketræ og rustfrit stål, samt glasplader belagt med farvet folie på bagsiden. Hvidlakerede aluminiumslamper fuldender udtrykket.

Konceptet fik Den Danske Designpris, Innovations-prisen 2007.

Samarbejde
Mette Brix   

brixgd.dk